Početna - IZDVOJENO - Zoom Festival 2015.
DM_WEB ZOOM

Zoom Festival 2015.

U razdoblju od 25. do 27. rujna (petak, subota i nedjelja) udruga Drugo more organizira šesti po redu Zoom festival – festival izvedbenih i intermedijalnih umjetnosti.

Iako je trebao biti smješten u prostoru nekadašnje riječke tvornice papira Hartera, festival smo zbog nedavnog urušavanja dijelova zgrade iz sigurnosnih razloga morali preseliti na drugu lokaciju, u tvornicu Rikard Benčić – H-objekt.

U tri dana trajanja, ovogodišnji će Zoom festival ugostiti dvije umjetničke platforme – Smeće: aparat (Stefanie Wenner, Njemačka) i Institucije treba graditi (BADco., Zagreb), o čemu opširnije piše u objavi koju prilažem ovoj poruci. Također prilažem popratne vizuale i fotografije.

PROGRAM

Petak 25.9.2015.

19:00 —- Smeće: aparat / Dirt: An Apparatus / Dreck: Ein Apparat (Stefanie Wenner, DE)
Smeće: šou / Dirt: Show
– cjelovečernji izvedbeni program:

  • Sound of [fæktəri] (cobratheater.cobra)
  • Izvirući tragovi / Emergent Vestiges (Simone Aughterlony & Michael Günzburger)
  • Špil prašine / Deck of Dusts (Bettina Vismann)
  • DIRT Menue (Thorsten Eibeler)
  • Lisice / Foxes (Liz Rosenfeld)

Subota, 26.9.2015.

10:00 —- Institucije treba graditi(BADco., Zagreb) – 24-satna izvedba

10.00 Dolazak umjetnika u tvornicu, postavljanje scene i filmskog seta, sastanak umjetnika,  postavljanje filmske i kazališne rasvjete, početak snimanja

11.00 Kino u tvornici + snimanje radnica

12.00 Snimanje Izlaska radnika iz tvornice

13.00 Koncert I. –  Transponder

15.00 Mapiranje prostora i zvuka

16.00 Snimanje Rukorada – BADco. + Transponder

17.00 Nebojša Zelić – predavanje

18.00 Crno tržište – razmjena institucionalnih vizija i znanja

20.00 Nataša Antulov i Nebojša Zelić – izvedba

21.00 BADco.: 1 Poor & One 0 – predstava

23.00 Slaven Tolj – performans

00.00 Koncert 2 – Transponder

Od 2010. godine, Zoom festival je izraz težnji udruge Drugo more da u Rijeci stvori festival koji će se biti specifičan u odnosu na slične manifestacije u okolini, a koji će s druge strane zadovoljiti potrebe lokalne publike za raznovrsnim i kvalitetnim umjetničkim programom. U fokusu festivala nalaze se oni umjetnički radovi koje je teško svrstati u umjetnička područja, koji bez problema kombiniraju različite tehnike, metode i izričaje, dakle oni koje nazivamo intermedijalnim. Ovogodišnji će Zoom festival u razdoblju od petka do nedjelje (25. – 27. rujan) ugostiti dvije umjetničke platforme – Smeće: aparat (Dirt: An Apparatus / Dreck: Ein Apparat, Njemačka) i Instutucije treba graditi (Zagreb).

Iako je za mjesto održavanja festivala planirana nekadašnja riječka tvornica papira Hartera, nedavni slučaj urušavanja stropa prilikom pripreme istoimenog glazbenog festivala primorao je organizatore da iz sigurnosnih razloga premjeste događaj u drugi prostor – tvornički kompleks “Rikard Benčić”.

Prvi dan festivala rezerviran je zaplatformu Smeće: aparat, putujući izvedbeni projekt njemačke dramaturginje i kustosice Stefanie Wenner. Polazeći od postavke da su prljavština i smeće sastavni dijelovinaše svakodnevice, a time i neizostavni nusprodukt svake vrste umjetničkog angažmana, Wenner se u potrazi za tzv. materijalističkim teatrom koristi idejom aparata – shvaćenog kao mjesta proizvodnje intra-aktivnih situacija između ljudskih i neljudskih aktera – u pokušaju iskušavanja novih narativa i reevaluacije prljavštine kao upotrebljive materije.

Na cjelovečernjem izvedbenom programu naziva “Smeće: šou”, u petak, 25. rujna od 19 sati, svoje će radove predstaviti umjetnici koje je Wenner okupila u Berlinu prilikom prve faze razvoja platforme Smeće: aparat. Mreža njemačkih umjetnika cobratheater.cobrariječku će publiku pozvati da slijedi tragove prljavštine u audio-šetnji Sound of [fæktəri], posebno pripremljenoj za ovogodišnji Zoom festival. Bettina Vismann, berlinska arhitektica, umjetnica i znanstvenica, ponudit će zainteresiranima uslugu čitanja sudbine iz Špila prašine (Deck of Dusts), dok će međunarodno priznata koreografkinja i izvedbena umjetnica Simone Aughterlonyte audiovizualni umjetnik Michael Günzburger iz Züricha zajedno predstaviti Izviruće tragove (Emergent Vestiges), performans koji istražuje dodir i tragove tijela u prostoru, te njihov otisak na papiru.Thorsten Eibeler, koji je u Berlinu u okviru platforme izgradio Sobu Smeća, kao glavni kuhar će od ostataka hrane pripremiti DIRT Menue za umjetnike i goste. Publici će biti predstavljen i video uradak Foxesberlinske umjetnice Liz Rosenfeld,također osmišljen tijekom šest tjedana platforme Smeće u Berlinu, te fragmenti video dokumentacije Smeća koju je kamerom zabilježila Imogen Heath.

Stefanie Wenner rođena je u Kasselu, Njemačka. U Bologni, Kölnu i Berlinu studirala je filozofiju, sociologiju, znanost o književnosti i povijest umjetnosti.  Na FU Berlin doktorirala je filozofiju te na istom sveučilištu radi kao profesorica dramaturgije, uz predavački rad na drugim sveučilištima i fakultetima (Universität Hildesheim, Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz Berlin, Hochschule für Bildende Künste Dresden, HMT Leipzig itd.). Djeluje kao kustosica izložbi i festivala na području vizualnih i izvedbenih umjetnosti, te je bila kustosicom festivala kazališta Impuls Theater Biennale 2013. Od 2008. godine radila je za berlinski HAU te na festivalima Kunst und Verbrechen. Art without CrimeYour Nanny hates you! Ein Festival zum Thema FamilieZELLEN i Lunapark Berlin.

Od 2010. godine radi na izvedbenim platformama te je do sada realizirala inkluzivne platforme Cells (bio-art i vrtlarstvo) i Mycorrhiza (proizvodnja iluzije).Smeće: aparatje njezin do sada najambiciozniji projekt.

Drugi će dan festivalabiti obilježen 24-satnim programom platforme Institucije treba graditi izvedbenog kolektiva BADco. iz Zagreba. Platforma je hibrid žive izvedbe, filmskog seta i privremenog nastanjivanja prostora napuštenih tvornica ili nedovršenih javnih zgrada koji okuplja umjetnike, aktiviste i zagovarače novih institucionalnih kulturnih modela, potencijalne korisnike, filmske statiste i gledatelje tijekom jednodnevnog strukturiranog događaja u formi 8 sati rada, 8 sati obrazovanja i 8 sati spavanja – 24-satno kampiranje s javnim izvedbama, predavanjima, diskusijama i snimanjem filma.Projekt je započet proljetos u Bergenu (Norveška), a u riječkom će izdanju BADco. zajedno s lokalnim umjetnicima, aktivistima, filmskim statistima i gledateljima kroz inscenacije, predavanja i razgovore, pokušati otvoriti niz aktualnih problema koji na razičite načine uvezuju umjetničku proizvodnju, rad, gledanje i vrijeme za odmor. Prostor izvedbe će kontinuirano mijenjati svrhu: iz filmskog seta u izvedbeni pa u prostor za razgovor, kulturni centar, kamp i spavaonicu, pri čemu je umjetnički okvir za ovaj jednodnevni projekt kazališna i koreografska rekonstrukcija koja se vraća na mjesto prvog filma ikad snimljenog,Workers Leaving The Lumiere Factory in Lyon, braće Lumière.

Program će započeti u 10 sati ujutro dolaskom umjetnika u nekadašnju tvornicu Rikard Benčić, gdje će postavljati scenu, razvrstavati scenografiju i namještati filmsku i kazališnu rasvjetu. Nakon kino-projekcije i probe, u podne će se snimati izlazak radnica iz tvornice, dok će poslije glazbenog predaha i ručka uslijediti mapiranje prostora i predstavljanje segmenta nastalog kombinacijom uporabe softvera MAX/MSP i zvučnih efekata. Poslijepodnevne projekcije kadrova različitih tipova radnih prostora bit će – unutar samog prostora tvornice – uživo popraćene glazbenim improvizacijama, nakon čega će uslijediti predavanje filozofa Nebojše Zelića i “Blackmarket” razmjena. Poslije večere i izvedbe Nataše Antulov u 20 sati, BADco. će u 21 sat izvesti predstavu 1 siromašan i jedna 0, dok će Slaven Tolj svoj performans održati u 23 sata. Prije odlaska na spavanje, od ponoći će privremeni stanovnici nekadašnjeg tvorničkog kompleksa, kao i njihovi gosti, imati priliku opustiti se uz plesne ritmove elektronske glazbe riječkih izvođača okupljenih u label Transponder records.

BADco. je kolaborativna izvedbena skupina koja radi u Zagrebu. Jezgru skupine čine: Ivana Ivković, Ana Kreitmeyer, Tomislav Medak, Goran Sergej Pristaš, Nikolina Pristaš, Lovro Rumiha i Zrinka Užbinec.

Od svog osnutka u 2000. godini, BADco. se kroz suradnju troje koreografa/plesača, dvoje dramaturga i jednog filozofa, uz producenta skupine, sistematično bavi istraživanjem protokola izvođenja, predstavljanja i gledanja strukturirajući svoje projekte unutar različitih formalnih i percepcijskih odnosa i sklopova. Rekonfiguracija etabliranih odnosa izvedbe i publike, propitkivanje perspektivnih datosti i arhitektonike izvedbe, problematizacija komunikacijskih struktura – sve to čini BADco. međunarodno relevantnim umjetničkim fenomenom i jedinstvenim izvedbenim doživljajem.

Produkcija: Drugo more

Partneri: BAD.co & Dirt: An Apparatus

Program su podržali:Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Primorsko-goranska županija, Goethe-Institut Kroatien

Sponzori / sponsored by: TOI TOI d.o.o.

Medijski partneri / media coverage: H-Alter, Kulturpunkt.hr, Moja Rijeka, Novi list

Program je realiziran u okviru platforme Balcan Can Contemporary.

Program je realiziran uz podršku Rezidencijalnog programaKamov.

 

Više informacija možete saznati na našoj web-stranici
Facebook stranicama Drugog mora i Zoom Festivala
te na Facebook eventu
Rabljena Vozila

Komentiraj

x

Pogledajte još

Dujmić odgovorio na Kiriginove navode o minusima

Izgleda da je “fer gradonačelnik” još uvijek u izborima i nastavlja iznositi neistine na moj račun, sada izjavljujući da je ...